dissabte, 11 de maig del 2013

QUE NO ENS TOQUIN LA LLENGUA!!!

La Nuri, la meva amiga, companya i una de les persones amb l'ànima més neta i noble que conéc.
La Nuri sempre té una visió molt global dels aconteixemets diaris i dels temes que afecten a allò que ens preocupa i ens toca d'aprop. Ja sigui el resultat del Barça a la lliga, les darreres declaracions del polític espanyol de torn, o bé, les intencions del nostre govern per pal.liar la crisi.
El divendres, la Nuri, em va fer veure que a partir d'ara, hem de refer el nostre currículum, -"hi hem d'incloure el LAPAO"- em diu. "I el LLEPA (llengua espanyola parlada aquí)"- hi afegeix.
Em va fer gràcia, al principi, perquè després vaig coincidir amb ella de que realment al nostrecurrículum hi hauríem d'incloure, (deixant a part el francés, anglés, i demés llengües útils alhora deimpressionar en la sol.licitud d'una feina.):
 
Català, mallorquí o balear (ara nó sé com en diuen), valencià, lapao, llepa, castellano, andaluz (amb diversos dialectes, malagueny, sevillà, cordovès,..) extremenyo, leonés, madrilenyo, riojano, aragonés de l'Oest, murciano,..venezolano, colombiano, peruano, paraguayo, puerto riquenyo, mexicà, argentí oriental, argentí occidental (l'argentí central em costa més d'entendre) i una mica de filipino.
 
Suposem que reformaran d'urgència la constitució intocable, per tal de protegir les llengües minoritàries de la península .És a dir totes. Perquè després de fer la diferenciació entre totes les diverses llengües que no estaven reconegudes, hem arribat a la conclusió que la llegua majoritària a espanya deu ser el marroquí.
 
Que no ens toquin la llengua!!!

1 comentari:

  1. Parla sense vergonya, parla en català i si t'equivoques repeteix-ho en lapao

    ResponElimina